2016. március 26.

Matek


Középiskolás matek, nem tagozatos. Gyerekemtől. 

Kamaszom azzal állt elém, hogy "anya, egy szigeten 2016 kenguru él, mindegyik szürke vagy piros.Tudjuk, hogy mindkét színű kenguruból él legalább egy a szigeten. Mindegyik kengurura kiszámoltuk az úgynevezett színhányadost, a következő módon: a másik színű kenguruk számát elosztottuk a vele egyforma színű kenguruk számával, az osztóba beleszámolva azt a bizonyos kengurut is. Mennyi lesz a 2016 darab színhányados összege?
A 672
B 1008
1344
D 1680
E más érték"

Ki az a bizonyos kenguru? Még azt sem lehet rá mondani, hogy 2016 darabnál nem oszt, nem szoroz, pedig mégis, mert az osztóba bele kell számolni. 
A kengurut amúgy nehéz megszámolni. Biztos, hogy 2016 van? Mert ugye nem olyanok mint a lajhárok. Ők ugra-bugrálnak, van amelyik kibújik az erszényből majd vissza, van amelyik meglapul és ki sem jön, de attól még ott van és mégsem matematikai tényező. Talán ő az a bizonyos kenguru? A létszám feletti? 

Az én időmben (Noé idejében) ilyen nem volt. Almákkal számoltunk és színes ceruzákkal, a
középiskolában pedig bonyolódott a dolog. Ott emberek szálltak le meg fel a buszról, első olvasásra úgy tűnt, mindenki megy mindenfelé ész nélkül és jobban szerettem volna én is azon a buszon lenni, mint ott a teremben. 

Tudjátok, azért az, hogy a gyerek kinézte belőlem, hogy kisujjból tudom a választ, felér mindennel. (amúgy nem tudtam, annál ' a bizonyos kenguru'-nál elvesztettem a fonalat, mert mi az, hogy 'az a bizonyos kenguru' amikor 2016 van és az is kétféle. De akkor is... kinézte belőlem ) 
Szerintem a válasz az E, de nem matematikai alapon, hanem logikain és kizárólag amiatt a bizonyos kenguru miatt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése