2015. november 20.

Cím nélkül

Kereszteződés avagy így irányítjuk a légi forgalmat. :)




Elmesélem hogyan kerültem az oszlop közelébe. Elkezdtem a karácsonyi dekoráció gyártását és friss toboz kellett. Az itthon levő készletem két évvel ezelőtti, amit közeli megyeszékhely egyik lakótelepén gyűjtöttem a gyerekeimmel. Munka után mentünk, ilyentájt pedig hamar sötétedik. Szemem guvadt ki, nehogy véletlenül toboz helyett kutyasz@rt szedjek össze. Idén stratégiát váltottam: semmi urbánus erdő, irány az anyatermészet.
Férfiemberrel mentem, mert ugye mi van ha megtámad hirtelen egy bakonyi jeti. Az első kisebb fenyvesben bóklászva fura dolgokra lettünk figyelmesek. Kétszer is elment mellettünk egy fiatalember oda, s vissza, hangtalanul, szinte a semmiből érkezve. Nem láttuk ez erdei úton jönni, nem is tudom hogy került mellénk. Kinőtt mint a gomba. Másodszor már figyeltem őt, jártában néha lement az út szélére és úgy lesett be az erdőbe, mintha keresne valamit. Kicsit továbbment, majd újra leskelődött. Fura szokás egy túrázótól. Hát leskelődtem én is. És megláttam. Egy másik erdei utat műanyag szalaggal lezárva. Kicsivel arrébb állt egy kiakasztott papírlap is, melyen az állt, hogy bicajosok terepversenyt tartanak. Bicajosok, mi? Egyet sem láttam... addig a pillanatig amíg az írás végére nem értem. Előkerültek. Egy, még egy, majd megint egy. Én pedig ott álltam a táblánál a kanyarban mozdulatlanul, nehogy megzavarjam a meccsüket. Szobrozásból nem lesz toboz, hát átmentünk egy másik fenyvesbe. A gondolat majdnem jó volt, csak kifelejtődött belőle, hogy arrafelé hölgyek szoktak nem gyalog az erdőbe vonulni. Nincs az az Isten, hogy én oda bemenjek. Mert ugye mit csinálok, ha konkurenciának néznek, mert elveszem a melójukat, nem is akárhogy. Férfiemberrel behajtunk az erdőbe, kiszállok és elkezdek tobozt szedni, bele a pasi kezében levő kosárba. Álommeló. Irigyelnének. Nem is hagynák szó nélkül. Azzal vigasztaltam magam, a franc egye a tobozt, ez a terület biztos körbe van jelölve vizelettel. Kell a fenének a hugyos toboz. Továbbmentünk. Légvonalban erdőt meglátni gyerekjáték. Eljutni oda, nem az. Nem is jutottunk el. Viszont a mezőn bóklászva vettem észre az ikszet az égen. Szivárványt többet látni, mint ilyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése