2014. november 23.

Kezdődik...

... a karácsonyi készülődés.
Szeretem a karácsonyi vackokat. Szeretem a hangulatot amit adnak, teljesen megváltozik tőlük a lakás. Amúgy is az a fajta nő vagyok akinek szüksége van arra, hogy mindenféle bigyó körbevegye és körbe is veszi, de ebben az időszakban valamiért ez halmozottan így van. Valami defekt lehet nálam.... Persze a bigyóknak legalább tíz centi felettinek kell lenniük, mert nem vagyok hajlandó időtlen időkig apró mütyürökön molyolni, hogy portalanítsam őket. A díszítést minden évben a konyhában szoktam kezdeni, mert elég sok időt töltünk ott. (A képek is ott készültek - igazi step by step, mert mindegyik képnél egyet hátraléptem. :) ).







Most vettem észre, hogy a fenyőág két vége nem egyforma. (feltűnt nektek is?) Elég hülyén néz ki. :) Csak szólok... a feltöltés után megigazítottam. :)

A girland bolti, de az a dús fajta, azok mutatnak a legszebben. Szerencsére elég hosszú méretben lehet(ett) kapni, így annak idején, amikor még csak egy girlandunk volt, szépen eldaraboltam hogy minden helyiségbe tudjak tenni. Így lett ez a picurka is. Díszíteni sem túl komplikált, az enyémen van tönkrement gyertyagyűrűről leszedett darabka, kétféle textil masni egymásra rakva és egyéb holmi. Mindent fel lehet használni, hurkos gombot, gyöngyöt, tobozt, megunt bizsu gyűrűt vagy párját vesztett fülbevalót. (nálatok is képesek néha a fülbevalók úgy eltűnni mint mosáskor a zoknik?)

Nem tudom ki hogy van vele, nekem ilyenkor nem számít a 'kevés néha több' elv. Két-három angyalka vagy két-három gyertya nálam semmilyen ünnepi hangulatot nem okoz, ahhoz többre van szükségem. Nyilván a díszeken kívül sokat dob az ember hangulatán amikor belekezd a házibarkácsba, vág, fűz, ragaszt vagy gyűjtöget. Némi kreativitással és minimális kézügyességgel rengeteg díszünk lehet. A gyűjtögetéshez kézügyesség sem kell, csak koncentrálás. Tavaly pl úgy döntöttem - egyéb más mellett -, hogy egy lapos kosarat telerakok tobozzal. Elsőszülöttem és Kamaszom segített a gyűjtésében. Délután volt és sötét, de a csajokat ez nem zavarta. Igen hatékonyak voltak. Én viszont nem annyira. Többet fókuszáltam mint amennyit lehajoltam, a szemem guvadt ki nehogy kutyaszart tegyek a szatyorba. (ez most lehet, hogy nem kellett volna ide, de itt marad, mert így volt :) )

Szeretem ezt az időszakot. Gyengéim a gyertyák, a mécsesek és nemcsak díszítek velük hanem égetem is őket. Illóolajból tavaly beújítottam, a párologtató tálkájába olaj helyett tiszta vizet öntöttem, tettem bele pár szem szegfűszeget és fahéjat. Amikor a mécsestől felmelegedett a víz, mindenhol lehetett érezni a  fűszerek illatát. Folyton sütiillat volt. :) ( a gyerek meg folyton becsapva érezte magát, mert nem talált sütit.) Ha szeretnéd kipróbálni, a fűszerek mennyiségére nem tudok számot írni. Ízlés és tapasztalás dolga. Nekem az jött be ha több volt a fahéj mint a szegfűszeg.

A készülődésről és az eredményről hozok még képeket. Egy sem lesz igazi step by step. :), de azért bízok benne hogy tetszeni fognak, érdekesek lesznek, illetve hogy találtok használható ötletet.
Jöhetnek ugye? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése