2014. április 13.

Egér rejtély

Aki családi házban él tudja, egér és ház együtt jár. Panelos gyerekként a mai napig nem tudom, mitől függ össze a kettő, mert úgy látom, családi házba az egér gyakorlatilag halni jár, így tényleg nem értem mi a fenéért megy be. Hogyan nem örökítik át egymásnak a tudást miszerint fiam, ha oda bemész, onnan élve ki nem jössz. Vagy átörökítik, de nem hiszi el egyik sem? És vajon a panelban miért nem volt egér? Oda be se mennek mert ott nincs nekik izgalom, azért? Oké, tudom én, ott nincs a környéken haszonállat és minden ami kell hozzá, búza, kukorica, széna, szalma, miegymás. Nincs meg az élettere, kajája, de mindez itt a házunknál sincs meg.

Nem vagyok egértől félős fajta, ha egeret látok nem ugrom székre, asztalra, valaki nyakába és nem kapaszkodom a csillárba mint ahogy azt mesékben láttam. Felveszem velük a harcot, persze csak ha van ki ellen felvenni. Újabban az egér sem a régi. Vagy csak trükköznek.
Tegnap a mosókonyhában kivettem a helyéről a szennyestartót és alatta volt egy tetem. Nem oszlott, egészen jó húsban volt. Csak néztem, nem hittem a szememnek, jobban megnéztem és akkor is ugyanazt láttam. Kövér volt és szürke és halott. Na, de hogy került oda? Nyilván alámászott. De ha alámászott miért maradt ott? És mitől múlt ki? Mondhatnám, attól, hogy Kamaszom a szomszéd helyiségben énekelt, de nem  mondom, mert abba még nem halt bele senki. Talán nem bírta a szíve az izgalmat ami a rejtőzködéssel jár, esetleg annyit rohant már életében, hogy most érte el a vég, kimerült de nagyon....

Egy egértetem alapból nem nagy hír, nem érdemel bejegyzést. De az, hogy rövid időn belül ez volt a második ilyen, az már igen. Sherlocki rejtéllyel állok szemben... Az előzőt két hete találtam a farakás alatt. A tűzre akartam tenni, felvettem a fát és ott volt alatta. Azt sem értettem hogyan. Ráraktuk a fát és ez lett a veszte? Megvárta míg rárakjuk és direkt nem szaladt el? Vagy hogyan? (ha élve nem is, de holtában hamar eltűnt, mert jött a cicánk, ''levadászta'' majd büszkén elvonult vele. A kis ügyes...)

Egeret irthatunk többféleképpen. Én mérget nem használok, visszatart az az eset amikor egy család tett ki mérgeket, majd egy hétre elment otthonról. Amikor hazaértek, valami iszonyat bűz fogadta őket, napokba telt mire megtalálták a szag összes forrását. Az egerek jól bezabáltak, majd bosszúból elbújtak a létező legeldugottabb helyekre. Az egérfogó és az egérragacs kiszámítható helyen van, nem kell napokig keresgélni, de megoszlanak a vélemények arról, hogy melyik a humánusabb. Hatásos még amit én csinálok, bár nem tudom mit csinálok, mégis valamitől hatásos hiszen önként kimúlnak. Csak tudnám, mi lehet az...

Ha valaki járt már így, esetleg biztos helyről származó infója van arról, hogy az egerek manapság már tényleg nem a régiek, írja meg nekem. Tényleg! Brit tudósok ezt még nem kutatják?

Hirtelen ötlettől vezérelve írtam az egérhez egy verset. Ilyen sem volt még. :) Kinevetni ér. :)

Helló, te ki vagy? Frászt kaptam tőled, 
Úgy néz ki, szaladni már nem fogsz előlem.
Itt fekszel nyugodtan mintha muszáj volna,
Pedig futnod kéne, el innen, máshova.
Nem rágcsálsz már több sajtot, ezt-azt és diót,
Biztos sajnálod hogy földi léted ennyi volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése