2014. január 18.

Személyi


Megkaptam az új személyim. Hát mit mondjak... szarul nézek ki rajta. De tényleg. Mondjuk nem hiszem hogy van ember akinek tetszik bármelyik igazolványképe, és meggyőződésem hogy a hivatali fényképezők úgy vannak beállítva hogy olyan képet készítsenek amik az igazolvány lejártakor lesznek pont aktuálisak. Simán ránk dobnak jó pár évet hogy mire odajutunk, legyen időnk megszokni hogy fogunk kinézni...
Amikor a személyim csináltattam, még nem járt le. Az okmányirodában a hölgy mosolyogva ott lelkendezett, hogy jaj de jó hogy nem járt le, meg hogy nagyon jó hogy nem hagyta lejárni ......1700 lesz. Mire a végét kimondta, eltűnt az arcáról a mosoly. Annyira örömködött, hogy megfordult a fejemben hogy kapok valami ''kiváló állampolgár neked mindent ingyen''- bónuszt. A kis optimista, mi? Ingyen, mi? Na mindegy. Perkáltam. Legalább ez is rendben van. Most meg kellene néznem milyen igazolványom lesz a következő lejárós, de nincs kedvem ezzel foglalkozni, és úgyis elfelejtem - de még a naptárba beírni is -, és nem is értem miért nekem kell lesegetnem, miért nem küld A Rendszer, A Hivatal egy emailt, hogy helló, a napokban ugorj be hozzánk és legyen a zsebedben x forint mert nincs ''kiváló állampolgár neked mindent ingyen'' bónuszod
Pedig olyan egyszerű lenne... email... sms... füstjel....postagalamb... akármi...


2 megjegyzés:

  1. Az hagyján, de ha hagyod lejárni, hangosan leégetnek, üvöltenek egymásnak, hogy "hát lejárt a személyije, most akkor mi legyen" :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenben eddig még nem volt részem, viszont várakozás közben én is hallottam ilyet és hasonlót.
      ''önnél van a határozat?... azt írják benne, hogy...'' és minden várakozó hallja az idézetet a határozatból. Vagy pl '' tegnap lejárt az autó átírásának a határideje, sürgősen vigyék el eredetiségvizsgálatra, mert különben...'' - és mondja is hogy különben mik lesznek. Semmi diszkréció, mindenkinek mindene nyilvános. Enyhén kellemetlen. Még az is amit írtál noha az ember nem direkt hagyja lejárni az okmányát.

      Törlés