2012. szeptember 19.

Ősz van

Most az ősz az aktuális téma, ahogy bóklászok a neten sokszor belebotlok. Téma az, hogy elkezdődött az iskola, milyen kerti munkákat kell elvégezni, a hideg miatt figyeljünk jobban bőrünk védelmére, együnk több vitamint mert most könnyebb megfázni, öltözzünk rétegesen, na meg egyáltalán mibe.

                                               A kép innen van.

Tetszetős ez az összeállítás, fel is venném minden darabját. Még a menta színű nyakláncot is, ami magamtól eszembe sem jutna. Hamarabb nyúlnék egy bordóért, narancs színűért vagy mohazöldért. Jó az a menta, tetszik.
Na, de térjünk vissza az őszhöz. Leírom én milyennek látom.

Az ősz, ahogy nem szeretem.

Ködös, nyálkás. A ködöt kimondottan utálom. Nyirkos lesz a hajam, a ruhám és alig látok magam körül bármit is. Nem szeretek sűrű ködben vezetni, pláne nem, ha hegyen-völgyön át én vagyok az autósor elején. Ilyenkor bezzeg sehol egy macsó aki megelőzne.
Nem szeretem a füstszagot sem. Nappal az avarégetés édeskés bűzét érezni, este meg befűtenek a népek, és időnként irdatlan büdös van. A fene tudja némelyik ember mit tesz a tűzre, de pusztulat szag tud lenni.
Azt sem szeretem ha fúj a szél és esik az eső, főleg ha ez a kettő együtt van.

Az ősz, ahogy szeretem.

Nincs 40 fokos kánikula és nem tombolnak a mínuszok. Jó ez így, akár egész évben ilyen lehetne.
Ősz elején fantasztikusak a színek. Imádom. Körülvesz a sárga meg a bordó minden árnyalata, mintha a természet kárpótolna minket az elpusztult egynyári virágokért.

                                                          A képet itt találtam.

Az új évszak új terveket hoz. A lakásban lecserélem a dekorációt, kiteszek valami őszit és előkerülnek a mécsesek, illóolaj párologtatók. Némelyik dekor annyira megtetszik, hogy egész évben kinn hagyom. Mint ezt itt:


                                     Ez tök egyszerű: csak faág és filcből kivágott levelek. 
                                                  (a fekete az nem fekete hanem zöld.)

Hidd el, a valóságban jobban néz ki.
Idén a dekorálásból kihagyom a vadgesztenyét. Tavaly a hangulat kedvéért kerámiatálba tettem egy halommal, de seperc alatt kiszáradtak, aszottak lettek, úgy meg minden csak nem szép.

Szeretem a szőlőt, kora ősszel bőven terem mindenféle, és szeretem a sütőtököt is sütve. Most mindenki felsikíthat rémületében, de én sütés előtt jól becukrozom a tököt és imádom ha egy kicsit karamelles lesz a teteje. A gyümölcsökről jut eszembe: amikor Kamaszom kisiskolás volt, a suliban egyszer fel kellett sorolnia az őszi gyümölcsöket. Ő meg sorolta: szőlő, körte, eper. A választ persze a tanítónő nem fogadta el, pedig a kertünkben tényleg volt eper. Nemesített folyton termőt ültettünk és a kora őszi meleg kedvezett neki, termett még. (Nem lett volna baj ha a tanítónő is halad a korral akárcsak mi.)

Te szereted az őszt?

5 megjegyzés:

  1. Én szeretném, ha nem olyan lenne mint mostanában, hogy 28 fok, 23 fok, 18 fok és ezeknek végtelen váltakozása, amikor nem tudom mit vegyek fel, hogyan, mivel... De amúgy szeretem. Csak a jó kis vámos-szag nem kéne... :D
    De néha én is elgondolkozom, hogy embert égetnek el vagy mi ilyen mocsokbüdös :S

    A kis filces dekor meg nagyon bejön! :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudtam én, hogy jók azok a levelek. :)

      A szagokra meg azt hittem csak én vagyok hisztis, de most megnyugodtam, hogy mégsem. :)

      Törlés
  2. Azt a barna köcsögöt nagyon szerettem télen-nyáron :)

    A köd és eső is jó. Ülj az ablak elé, kortyolgass teát, forrócsokit, és máris szép lesz. Sőt, a tetőablak alá beülni a kedvenc karosszékedbe a teával még jobb. :)(Kérem vissza a tetőablakom! :D)

    Imádom az őszt. Végre nem sülök meg, nem folyik rólam a víz, és egyébként is, olyan szép minden ilyenkor :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A köcsögöt én is szeretem, még üresen is. Az ősz tényleg szép. A köd meg az eső is jó, de csak bentről nézve. Szeretem a teát is.

      Te, nem vagyunk mi rokonok? :D:D

      Törlés