2012. szeptember 1.

Műtét para

Van aki a pszichiáternél beszéli ki a félelmeit, van aki a kocsmában. Én itt, mert nem járok egyik helyre sem. 


Hamarosan műtétre megyek. Másnak nem nagy dolog, nekem az. Még akkor is, ha nem kell hozzá egy komplett team-et összehívni a világ minden tájáról és nem kell berendelni a fél országot vért adni. Ambuláns lesz. A lábamon megyek be és a lábamon jövök ki. A halántékomon lett egy csomó, ami jó esetben zsírcsomó. Eldöntöttem, jó eset lesz.

Megengedem magamnak hogy aggódjak.
Elképzelem mi fog velem történni, aztán rájövök hogy már az elején balul sülhetnek el a dolgok. Mert mi van ha a sebész érzéstelenítéskor eret talál el? Lezsibbad az agyam? Férj persze seperc alatt kész volt a válasszal, miszerint miért találna eret, nem puskával lövi be, nem állatorvoshoz megyek. A kis realista...

Egészen idáig abban a hitben voltam, hogy a halántékban azért van árok, mert ott egy roppant fontos ér van. Hát egy fenét. Döbbenet mennyire nem ismerem a testem. A Wikipédia szerint ott nem ér van, hanem rágóizom. Csak halkan jegyzem meg, adjunk hálát a természetnek, hogy ezt az izmot egy árokban rejtette el és nem hagyta kívül. Milyen fessül néznénk ki, ha kétoldalt ezek az izmok kidudorodnának.
Izom. Jól van. Aggódás, ...újratervezés. Mi van ha a sebész véletlenül elmetszi az izmot? Leesik az állam fele? Örökké támasztom mint Rodin gondolkodója?


Rodin: A gondolkodó
Forrás: Wikipédia


Meg aztán ott van még az esztétika is. Nem a gondolkodóé hanem az enyém. Ha kimetszenek egy darabot, az onnan hiányozni fog. Ha össze lesz varrva, az felér egy ráncfelvarrással. Bónuszként kapom. Na de csak a fél arcomon? Oké, legfeljebb mindenkinek a jobbik arcom mutatom.

Egyszer olvastam, hogy a félelmünk a tudatlanságból ered. Hát igen. Para van, mert nem tudom mi vár rám. Nem a tűre meg a szikére gondolok, hanem a járulékos dolgokra. Legutóbb - nincs még egy éve sem - két anyajegyem vették le. Egyet a hátamról, egyet a vállamról. Nem tetszettek a bőrgyógyásznak. Miután derékig levetkőztem, hasra kellett feküdnöm egy ágyon. Az ápolónő (vagy asszisztens) lefertőtlenítette a vállam, de úgy megborult neki a cucc, hogy alám folyt, nedves lett a nyakamnál a lepedő. Aztán leterítettek egy zöld lepellel aminek a közepén (vagy nem ott) volt egy lyuk, majd a doki a lyukon keresztül nekiállt a dolgának. Közben a cucc elkezdett alólam párologni, de a lepel nem engedte elillanni. A lélegzés a hosszú élet titka, tudom én, hát lélegeztem. Csípte a szemem, marta a torkom, egy idő után szédültem. Szóltam hogy baj lesz, azt mondták nem lesz. Tényleg nem lett, a lábamon távoztam. Férj kinn várt rám, mikor kimentem hozzá lenyomott néhány laza narkós poént, azt hittem agyonvágom. Bizsergett a karom, így megúszta.
Na, ez a járulékos dolog, a be nem tervezhető, a meglepi. Murphy, mi? A csávó mindenhol ott van, résen kell lenni.

Most erősítem a lelkem: nem kell félni, nem a vágóhídra megyek. Mókás hely az egészségügy. Utólag mindenképp az. Egyszer voltam fogásznál esztétikai kezelésen. Fogkőleszedés, fogfehérítés, polírozás, ilyenek.Beültem az annyira utált kezelőszékbe, arcomba ezer lámpa világított. A doktornő megvizsgált, elment, majd visszajött beöltözve. Műanyag zöld henteskötény volt rajta, fején hegesztőpajzshoz hasonlító valami, de ez legalább átlátszó volt. Láncfűrész nem volt a kezében, mégis megijedtem. Jézusom! Mire készül? Miért pont én?

Szóval, félés van. Gyermekem! Ha kimúlnék azt nem tudom megírni.Tedd meg helyettem. Az e-mail címet tudod, a jelszó: Élni jó.




4 megjegyzés:

  1. Hát, ha nem haragszol, nem szeretném átvenni a blogod irányítását.
    De majd ha kijössz, ott lesz a Férj, és megint poénkodhat. Ismét megússza majd. -Vajon ez tudatosult benne már? :D

    És csak nyugi. Nem a vágóhídra mész ;)

    VálaszTörlés
  2. Ó tudom én hogy nem levágva leszek hanem csak megvágva. :D :D De mégis...
    A frizurám is odalesz, de sebaj, ügyes lány a Klau. :)

    VálaszTörlés
  3. Kitartás, én már egy hete a holnapi nap miatt parázok, pedig csak új munkahelyre megyek, még csak nem is orvoshoz. (óó, akkor nem csak paráznék, parádéznék..:D)

    Minden oké lesz ;]

    VálaszTörlés
  4. :) Remélem, tényleg rendben lesz.
    Az új munkahely is izgalmas, bár eléggé tudja stresszelni az embert hogy meg kell felelni, bizonyítani kell. Nem lesz gond. :)

    Bírom hogy egymást biztatjuk.... XD

    VálaszTörlés