2012. szeptember 5.

Iskola

Elkezdődött.

Már az első napra jutott megmosolyogni való, gyermekem mindenféle tenyérnyi papírfecnivel állított haza. Csupa-csupa fontos nyilatkozni meg aláírnivaló, csupa-csupa csámpásan fénymásolt papírdarab.

Idei kedvencem az adategyeztetés, amit értek, mert van az úgy hogy megváltozik a lakcím vagy a szülő telefonszáma, munkahelye, esetleg a gondviselő neve mert apuka tavaly óta le lett cserélve, na de a gyerek születési helye, dátuma az ugye nem. Erős késztetést érzek, hogy poénból más helyet és dátumot írjak be, mintha most világosodtam volna meg. Jó, jó, tudom én, az egyeztetés ott kezdődik hogy kiderítsük, az iskola meg én ugyanarról a gyerekről beszélünk.

Idén ismét meg kellett adnom a lánykori nevemet, biztos ami biztos. Erre két hosszú kipontozott sort kaptam. Azon gondolkodtam, minek ennyi hely. Aztán rájöttem, hogy a brazil meg nem tudom milyen szappanoperákban a főhősnőről mindig kiderül hogy hirtelen mégsem szegény, hanem egy multimilliomos vagy herceg eltitkolt gyermeke és az örökség mellé hat meg nyolc neve lesz. Hát én nem tudtam beírni csak kettőt, még mindig csak kettőt. A munkahelyem neve és címe annyi helyet kapott, hogy ennél több nem fért ki: VAN.
(Nem bántom az iskolát, nehéz az összesnek. De amit kiadnak a kezükből az egy kép róluk, ne legyen ferde, ne legyen igénytelenül szerkesztve.)

Bezzeg az én időmben - mondhatnám, de nem mondom, nem vagyok annyira öreg. Annyira viszont igen, hogy azt mondjam: az én időmben.... Az én időmben nem volt szokás az ilyen. Az, hogy a szülők nyilatkozzanak oltásról meg szinte mindenről. Be lettünk íratva elsőbe, nyolcadikig az osztályfőnök tyúkanyó módjára rajtunk tartotta a szemét, megvoltunk darabra és kész. Nem kellett megadni a TAJ számot, a diákigazolvány számát, az OM azonosítót. Most kell, és örülök hogy nincs még a gyerekbe chip ültetve.              



7 megjegyzés:

  1. Jó volt ez a bejegyzésed. Azon csodálkozom, hogy a szappanboltomnál kötöttél ki, nem a diliházamban :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett. :)
      Megnyugtató, hogy a diliházzal nem vagyok egyedül, megnézem majd a tiedet is. :)

      Törlés
  2. "ezzeg az én időmben - mondhatnám, de nem mondom, nem vagyok annyira öreg. Annyira viszont igen, hogy azt mondjam: az én időmben.... " Hát ezen visítottam :D
    Meg úgy az egészen, de teljesen egyetértek, és ez a dogáknál is így volt amúgy mindig gimiben nálunk, hogy az 1-2 szavas válaszoknak ott volt két sor, a 10 soros kifejtősöknek meg max. 3 :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy mosolyt csaltam az arcodra. :)
      Én a dogáimra nem nagyon emlékszem (és ez nem Alzheimer). :D :D
      Nem írtam a bejegyzésben, de a lakástelefon számának annyi üres négyzet volt, hogy azon gondolkodtam tán négyzetre kellene emelnem a számot hogy minden kocka ki legyen töltve. :D

      Törlés
  3. Ez megint jóra sikeredett, jókat röhögtem :D

    ...és (bezzeg) az én időmben kellett ilyeneket aláírni/kitölteni? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem kellett. Az Drágám egy másik évszázad volt. XD
      Elárulom, milyen idők járnak. Most nem szólnak a festett hajért, a körömlakkért, illetve csak az erősebb színekért. A tanár bakija fél percen belül bejárja a "fészbukot", és soha nem látott népszerűségnek örvendenek a tükrös lányvécék. Nem a kézmosós higiénia miatt, nem. (Mit nekik a mindenféle "coccus"-ok...) Voltam bátor megkérdezni Kamaszomat, tudja-e hogy a fényterápia az nem a vaku villanása. :)
      Most ne érezd magad öregnek, de ha az megnyugtat, nyugodtan mond hogy "bezzeg". XD

      Törlés
    2. Másik évszázad? Van az évezred is :D

      Törlés