2012. szeptember 12.

A pasik agya

Nahát, nahát...
Némileg gonoszkodva szerettem volna párhuzamot vonni a pasik agya és az aranyhalak három másodperces memóriája közt, erre azt olvasom az Indexen, hogy nem is annyi az annyi. Van az három hónap is, mi több a halak még azt is tudják mikor van ebédidő. A cikk kilenc éve íródott, azóta akár már kiderülhetett az is hogy a halpasiknak penge a memóriájuk. Három hónap. Az már valami. Párhuzamot vonni ennyivel is lehetne, de így már nem izgalmas.

Szóval, újrakezdem.

A pasik agya

Megígérem, nem fogok gonoszkodni. Ezt megtették már mások, tele van vele a világháló, egészen biztos hogy már te is láttál ilyet:


                                                      Forrás: innen

Figyeled? Az évfordulóknak és a dátumoknak egészen konkrét mérete van, de a "Figyelek Drágám" sem toplistás. Tudom, tudom, ez a kép általánosít, de aki ezt alkotta, nyilván tapasztalatból tette.

Eszembe jutott, hogy valamikor régen kaptam e-mailben egy videót. Hát persze hogy nő küldte, ez ugye nem is volt kérdés. Az előadás összehasonlítja a férfi és a női agyat, egészen érthetővé téve a kettő közti különbséget. Eszerint, a nők agya hasonlít egy gombolyaghoz, minden össze van kötve mindennel, ezért képesek a nők mindent megjegezni. Ezzel szemben, a  férfi agya tele van dobozokkal, külön doboz van az autónak, a pénznek, nekünk és egyebeknek. Ha kinyit egy dobozt, akkor csakis azzal az eggyel tud foglalkozni. Van egy üres semmi-doboza is. Amikor ez van nyitva, akkor képes órákon keresztül bambán olyan semmi dolgokat tenni, mint a horgászat és a tévézés.

Engem megnyugtat hogy nekem is jutott egy doboz, azonban a méretét illetően van némi sejtésem. Nem elég nagy. Nem férek bele rendesen, nem kerül mindenem megőrzésre. Gondoltam, zseniális ötlet ha hatalmas piros betűkkel beírom az asztali naptárba a fontosabb eseményeket, de nem számoltam olyannal hogy maga a naptárra nézés sem kerül bele a dobozomba. Nem kell sajnálni, nem maradt ünneplés nélkül pl a házassági évforduló, mert Férjnek egy héttel később megakadt a szeme a naptáron, lázas lapozásba kezdett, majd megszólalt: Jézusom! Büntetésből jól kinevettem, gané módon biztosítottam arról hogy semmi baj, a dolog korral jár és a nyomaték kedvéért látványosan észrevettem rajta egy új őszhajszálat. A remény hal meg utoljára - szokták mondani-, következő évben hatalmas jóvátételre számítva szabit vettem ki a jeles napon. Férj meg azon agyalt fél napig, mi a fenéért vagyok váratlanul (!) otthon. Rájött, jóvátétel megvolt, három napig ünnepeltünk.

Kedves Nőtársam! (hú ez de feminista...) Ha feledékeny pasekkal hozott össze a sors, ne bosszankodj. Hidd el, amikor rájön a bűnére nyomorultul érzi magát. Ne akadj ki, mosolyogj, keress valami poént a dologban. Mosolyogj amikor benyúl a szekrényébe és megkérdezi kié ez az idegen ing? mert elfelejtette hogy vettél neki új inget. Nem fog megváltozni, felesleges mérgelődni.

...................................

Na kérem. Ezt a bejegyzést egy olyan napon írtam, ami úgy kezdődött, hogy reggel az autóban lenéztem a lábamra, majd megkérdeztem Férjet: miért a zöld cipőmet vettem fel? Nincs is rajtam semmi zöld. A hülye cipő egész nap ott virított a lábamon, és örültem hogy legalább két egyformába ugrottam bele. Kezdődnek így napok, van amikor hasonló a folytatás is. De hogyan tudtam felvenni a zöldet? Valami baj van a gombolyagommal.... Lehet hogy ezért kicsi Férjben a dobozom?


4 megjegyzés:

  1. Ez kész :D
    Én akkor is azt mondom, hogy csomó dolog nem nem vagy kor függő, hanem beállítottság.. De röhögtem, idén a szülinapomon a barátom apja úgy indította a reggelt neki, hogy "ugye tudod hogy ma van a nőd szülinapja?? és ugye azt is, hogy ha elfelejted, sokáig faszulsz majd?!" :DD De szerencsére tudta magától :P
    Amúgy meg ha ma írtad, rajtam volt ma zöld, mondjuk hogy hozzám öltöztél ;]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Van pasi akinek kell segítség és van akinek nem. :)

      Bosszantó a feledékenység, de alapvetően nem ez számít hanem az, hogy legyen hozzám türelme, ne legyen az alkoholgőztől homályos a tekintete, ne legyen szadista állat, meg egyéb rémálom.

      Hasonló bejegyzést lehetett volna még írni a "pasi a konyhában" címmel is. Állítom hogy jól főz mind, pedig improvizálnak, de amennyi edényt meg mindent elhasználnak hozzá az valami szédületes. XD XD

      Törlés
  2. Valami baj van a gombolyagommal -ezen behaltam :DDD

    Amúgy most zöld a lakkom :)

    A Férjnek meg úgy tűnik, én vagyok az évfordulós/szülinapos/névnapos dobozkája, mert lehet idén névnapod sem lett volna :D

    Itthon is bevezettem a naptárba feltűnően karikázást, mert Pasi sincs toppon a jeles napokkal (Férjnek még mentsége lehet a kora, de Pasi fele annyi idős mint a Férj. Mi lesz később?! :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom hogy a névnapomban benne van a kezed. :)
      Örült is hogy elsőnek köszöntött fel. :)(így könnyű, mi? )

      Pasi meg nem fogja kinőni... bár szerintem rájöttél már.... Karikázz csak szorgalmasan... XD XD

      Törlés