2012. szeptember 22.

A nyakkendő


Tudsz nyakkendőt kötni?
Én nem. De tudok sima mezei csomót, meg olyan masnit ami a cipőfűzőn van. Ezekkel meg pont csinos lenne. Találtam egy képet. Ha olyan vagy mint én, tudd hogy így kell csinálni:


                                          A kép innen van.

Hát, nézem és csak ámulok. Azt hittem csak egyféle módon lehet nyakkendőt kötni. Nézem, és azt látom, az eredmény mindig ugyanaz. Egy háromszögből lóg le egy textil. Na de akkor minek így cifrázni? 

Rágugliztam.
Hiszed vagy nem, létezik nyakkendő szalon, nyakkendő webshop, mi több nyakkendőfutár is. Megtudtam, hogy a nyakkendő ősét a római katonák viselték sálként a hideg ellen, majd átvették a franciák, a Napkirálynak pedig úgy megtetszett, hogy lelkes viselője lett. Megtudtam azt is, hogy a csomó kötése függ a nyakkendő szélességétől, valamint a viselője testalkatától. Megtudtam ezt is:

" A nyakkendő mindig a társadalmi státusz, rang vagy éppen a hovatartozás jelképe volt. Nincs ez másképp ma sem." /Nyakkendőfutár/

Ez egy zseniális marketingszöveg. Szinte erős késztetést érzek, hogy rohanjak nyakkendőt venni Férjnek, fiúgyermeknek, csak hogy ugorjunk egyet-kettőt a társadalmi ranglétrán. Sőt, az itthon levők hordását is kötelezővé teszem állandó jelleggel, mert a Fiúk rosszul nyomják az énmarketinget. Hát élet ez így?

Nem értek a nyakkendőhöz. Nem tudom, mikor mi a divat, mi nagyon gáz és mi a menő. Nem is hiszem, hogy valaha fogok vele foglalkozni, a fene egye a státuszt meg a rangot. Viszont érdekel annyira, hogy utánanézzek, ki milyen kreatív ha nyakkendőről van szó, miket lehet belőle készíteni.

                                         Napszemüvegtartó
     
                                                           Az ötlet innen van.

                                                            Karkötő
                                                               Ötlet: Linda Eve

Meglepő módon a nyakkendőhöz alig köthető bármilyen leg. Kettőt azért találtam.
  • A világ leghosszabb cserkésznyakkendője Tunéziában készült 16 méter anyagból,  összesen 587,5 négyzetméter területű. Forrás: itt
  • A világ legdrágább nyakkendője spéci szövetből készült, 8 gramm 24 karátos aranyat tartalmaz, ára 8000 USD (  kb 1.760.000  forint). Forrás: HVG 

Te tudsz nyakkendőt kötni?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése